15 квітня 2011р.    СТАЛОСЯ!!! Вийшов друком у світ перший в Україні підручник у сфері реклами і паблік рилейшнз «Основи реклами  і зв’язків із громадськістю».

КИЇВСЬКИЙ ДО 175-ти річчя КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
імені ТАРАСА ШЕВЧЕНКА
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА
    ЮВІЛЕЙНИЙ ПІДРУЧНИК
Затверджено
Міністерством освіти і науки України
як підручник для студентів вищих навчальних закладів

Г р и ф   н а д а н о   М і н і с т е р с т в о м   о с в і т и   і   
н а у к и У к р а ї н и ( л и с т  1/11–5213 в і д 1 6 . 06.10)

УДК 659.4(075.8)
ББК 76.0я73; О 75
Р е ц е н з е н т и : д-р філол. наук, проф. Г. Г. П о ч е п ц о в
д-р філол. наук, проф. Ю. Е. Ф і н к л е р
Затверджено до друку Вченою радою Київського національного університету імені Тараса Шевченка 5 березня 2007 року
Авторський колектив: В. Ф. Іванов, проф. (передмова; розд. ІІ, п. 2.2);
В. В. Бугрим, доц. (вступ; розд. І, п. 1.1-1.5; розд. ІІ, п. 2.1; розд. ІІІ, п. 3.1-3.4; розд. ІV, п. 4.1-4.5; розд. V, п. 5.1, 5.2.4; розд. VІ; розд. VІІ, п. 7.1-7.4; розд. ХІ; розд. ХІІ, п. 12.2);
А. І. Башук, доц. (розд. VІІ, п. 1; розд. ІХ; розд. Х, п. 10.1-10.6);
Н. І. Білан, доц. (розд. VІІІ, п. 8.1-8.2; розд. ІХ, п. 9.1-9.3);
А. В. Бугрим-Федько, асист. (розд. ІV, п. 4.1);
Л. М. Вежель, доц. (розд. ХІІ, п. 12.1-12.2);
С. О. Воронков, асист. (розд. V, п. 5.1, 5.2.4);
Н. М. Грицюта, доц. (розд. ІІ, п. 2.3-2.4);
М. М. Нетреба, асист. (розд. VІІІ, п. 8.2; розд. ІХ, п.9.1);
І. А. Чудовська-Кандиба, асист. (розділ V, п. 5.2.1-5.2.3).
О75 Основи реклами і зв'язків із громадськістю: підручник / за заг. ред. В. Ф. Іванова, В. В. Різуна. – К. : Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2011. – 431 с. ISBN 978-966-439-
Цей підручник – перша в Україні спроба систематично відтворити теорію і практику сучасних cоціальних комунікацій. Особлива увага приділяється термінології, що актуально для означеної галузі, типології реклами та зв'язків із громадськістю, стратегії і тактиці у цих видах діяльності, створенню рекламного продукту та проведенню ПР-кампанії. Розглядаються правовий, етичний, організаційний, науковий рівні реклами та зв'язків із громадськістю, а також особливості підготовки інформаційно-комунікаційних матеріалів, специфіка медіа рилейшнз та іміджмейкінгу.
Для студентів нової спеціальності "Реклама і зв'язки з громадськістю" Інституту журналістики, факультетів і відділень журналістики, соціології, політології вищих навчальних закладів України.
УДК 659.4(075.8) ББК 76.0я73 ISBN 978-966-439- © Іванов В.Ф., Бугрим В.В., Башук А.І. [та ін.], 2011. © Київський національний університет імені Тараса Шевченка, ВПЦ "Київський університет", 2011.

ЗМІСТ
Передмова ............................................................................................7
Вступ. Спеціальність "Реклама і зв'язки з громадськістю" ......9
ЧАСТИНА І. РЕКЛАМА
Розділ І. Сучасна рекламна типологія................................................17
1.1. Поняття і тлумачення реклами ....................................................17
1.2. Функції і принципи реклами.........................................................21
1.3. Типи реклами.................................................................................25
1.4. Категорії реклами .........................................................................30
1.5. Види і форми реклами ..................................................................30
Резюме ..................................................................................................31
Контрольні питання ..........................................................................33
Розділ ІІ. Правові та етичні засади рекламної справи .....................35
2.1. Регулювання реклами в Україні...................................................35
2.2. Зарубіжне рекламне законодавство ............................................43
2.3. Етичні норми у рекламі ...............................................................48
2.4. Кодекси професійної діяльності рекламістів ............................63
Резюме .................................................................................................75
Контрольні питання .........................................................................76
Розділ ІІІ. Реклама у системі маркетингу ........................................79
3.1. Реклама і маркетинг .....................................................................79
3.2.Маркетингові комунікації.............................................................83
3.3. Інтегральні маркетингово-рекламні комплекси........................86
3.4. Реклама у життєвому циклі товару.............................................90
Резюме .................................................................................................92
Контрольні питання .........................................................................93
Розділ ІV. Мас-медійна реклама .......................................................95
4.1. Телевізійна реклама .....................................................................95
Резюме .................................................................................................114
Контрольні питання .........................................................................115
4
4.2. Прес-реклама ................................................................................116
Резюме .................................................................................................141
Контрольні питання .........................................................................145
4.3. Радіореклама.................................................................................146
Резюме .................................................................................................161
Контрольні питання .........................................................................163
4.4. Інтернет-реклама ..........................................................................164
Резюме .................................................................................................172
Контрольні питання .........................................................................173
4.5. Медіа-планування ........................................................................174
Резюме .................................................................................................184
Контрольні питання .........................................................................185
Розділ V. Наукові основи експертизи
та ефективності реклами ....................................................................187
5.1. Сутність і напрямки застосування психології
у рекламі ..............................................................................................187
5.1.2. Можливості експертизи реклами
на різних етапах виробництва............................................................189
5.1.2. Форми і параметри експертизи................................................191
5.1.3. Основні профілі психологічної експертизи ...........................199
5.1.4. Психоекспертиза на стадіях створення реклами ...................204
5.2. Методологія ефективності реклами ...........................................205
5.2.1. Ефект і ефективність ................................................................205
5.2.2. Ефективність як форма
прояву результативності .....................................................................210
5.2.3. Кроки наближення до ефективності ........................................216
5.2.4. Психолого-статистичний аналіз
ефективності реклами..........................................................................219
Резюме .................................................................................................221
Контрольні питання .........................................................................222
Розділ VІ. Створення рекламного продукту ....................................225
6.1. Своєрідність рекламного тексту
та оригінал-макетів..............................................................................225
6.2. Специфіка рекламного зображення ...........................................238
Резюме .................................................................................................244
Контрольні питання .........................................................................245
5
ЧАСТИНА ІІ. ЗВ'ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ
Розділ VІІ. Теоретичні засади зв'язків із громадськістю ................249
7.1. Визначення понять "зв'язки з громадськістю"
і "паблік рилейшнз" .............................................................................249
7.2. Предмет, мета і завдання, принципи
та функції зв'язків із громадськістю ..................................................255
7.3. Типологія зв'язків із громадськістю ...........................................261
7.4. Стратегія і тактика діяльності
у сфері зв'язків із громадськістю........................................................264
Резюме .................................................................................................270
Контрольні питання .........................................................................273
Розділ VІІІ. Організація діяльності служб
із зв'язків з громадськістю...................................................................275
8.1. Прес-служба як основна організаційна форма
зв'язків з громадськістю .....................................................................275
8.1.1. Принципи діяльності та функції прес-служб .........................275
8.1.2. Керівник прес-служби, прес-секретар,
речник та їх функції ............................................................................278
8.2. ПР-служби як структурний підрозділ організації:
функції, завдання, загальна модель ...................................................280
Резюме .................................................................................................283
Контрольні питання .........................................................................284
Розділ ІХ. Інформаційно-комунікаційний інструментарій
зв'язків із громадськістю ....................................................................285
9.1. Організація та проведення основних заходів
у галузі зв'язків з громадськістю
(прес-конференція, брифінг, презентація, прес-тур)........................285
9.2. Особливості ПР-текстів та вимоги до їх написання .................291
9.3. Прес-реліз як один із найпоширеніших різновидів
інформаційного матеріалу .................................................................326
Резюме .................................................................................................331
Контрольні питання .........................................................................332
Розділ Х. Основи медіа рилейшнз.....................................................333
10.1. Особливості масовокомунікаційної системи.
Поняття "новина"................................................................................333
6
10.2. Базові поняття новинної комунікації ......................................338
10.3. Механізми управління новинною комунікацією.
Спіндокторство...................................................................................344
10.4. Прийоми смислового позиціонування
та створення новин для ЗМК ............................................................351
10.5. Антикризові зв'язки з громадськістю.
Поняття "медіа рилейшнз" ...............................................................358
10.6. Медіа рилейшнз у надзвичайних ситуаціях ..........................363
Резюме ...............................................................................................369
Контрольні питання .......................................................................372
Розділ ХІ. Іміджмейкінг у структурі паблік рилейшнз..................373
11.1. Тлумачення "іміджу" ...............................................................373
11.2. Іміджмейкінг та іміджування у ПР-комунікаціях..................380
11.3. Технології формування ефективного іміджу ........................385
Резюме ...............................................................................................396
Контрольні питання .......................................................................399
Розділ ХІІ. Планування і проведення ПР-кампаній ......................401
12.1. Громадська думка – дослідження і формування ...................401
12.2. Розробка PR-кампанії...............................................................408
Резюме ...............................................................................................418
Контрольні питання .......................................................................418
Бібліографія до частини І "Реклама" .........................................419
Бібліографія до частини ІІ "Зв'язки з громадськістю" ...........421

ЮВІЛЕЙНИЙ  ПІДРУЧНИК

Затверджено Міністерством освіти і науки України як підручник для студентів вищих навчальних закладів
«ОСНОВИ РЕКЛАМИ і ЗВ’ЯЗКІВ ІЗ ГРОМАДСЬКІСТЮ» – ПЕРШИЙ в УКРАЇНІ та в ІСТОРІЇ ФАХУ ПІДРУЧНИК із грифом Міністерства освіти і науки України, підготовлений як базовий для опанування новою спеціальністю 6.030302    «РЕКЛАМА і ЗВ’ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ»
Менеджер-редактор видання – Валентин В.Бугрим
Тираж – невеликий...АЛЕ ДЛЯ ВАС – МОЖЛИВИЙ ЕКСКЛЮЗИВ на ЗАМОВЛЕННЯ НОВОГО ПІДРУЧНИКА за:
E-m: advkiev@gmail.com ; Тел. моб.: 093-85-333-00. Пароль: ОРЗГ
ЯКЩО ВИ ДІЙСНО ХОТІЛИ б ОТРИМАТИ УНІКАЛЬНИЙ ПІДРУЧНИК «ОСНОВИ РЕКЛАМИ і ЗВ’ЯЗКІВ ІЗ ГРОМАДСЬКІСТЮ» – НЕ ГАЙТЕ ЧАСУ із ЗАМОВЛЕННЯМ!... Кількість підручників дуже обмежена...